ОРІЄНТОВНА ІНСТРУКТИВНА КАРТКА ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО УРОКУ

ОРІЄНТОВНА ІНСТРУКТИВНА КАРТКА ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО УРОКУ

Дистанційне навчання представляє собою нову організацію освіти, що  ґрунтується на використанні як кращих традиційних методів отримання знань,  так і нових інформаційних та телекомунікаційних технологій, а також на  принципах самоосвіти. Для того, щоб воно було максимально ефективним, його  потрібно правильно організувати за допомогою системи організаційних,  технічних, програмних та методичних заходів. 

Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами  дистанційного навчання під час навчальних та корекційно-розвиткових занять,  консультацій, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-,  аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному  режимі. 

Учитель самостійно визначає режим (синхронний або асинхронний)  проведення окремих навчальних занять. При цьому не менше 30 відсотків  навчального часу, передбаченого освітньою програмою, організовується в  синхронному режимі (решта навчального часу організовується в асинхронному  режимі). 

Для асинхронного режиму навчання рекомендуємо використовувати  інструктивні картки. Інструктивна картка це набір послідовних завдань для  самостійної роботи учня у віддаленому режимі, які супроводжуються  різноманітними інструкціями, пам’ятками, що координують діяльність учня. 

Структура інструктивної картки розробляється таким чином, щоб вона  відображала логічну послідовність етапів навчання, що витікає як із змісту  навчального матеріалу, так і з необхідності вирішення певних дидактичних  завдань, спрямованих на досягнення поставленої мети. Важливо, щоб структурні  елементи уроку були тісно пов’язані між собою. Кожен елемент уроку повинен  логічно “випливати” з попереднього і готувати подальші міркування і дії наступної  частини заняття. 

Завдання в інструктивній картці уроку мають бути спрямовані на  організацію самостійної навчальної діяльності учнів та забезпечення досягнень  проміжних цілей окремих етапів уроку. Так як учень виконує завдання  самостійно, без безпосередньої участі вчителя, варто дотримуватися принципу  мінімізації змісту навчання та підбирати оптимальну кількість завдань з якісним  змістом в межах кожної теми навчальної програми. Успішному виконанню  завдань інструктивної картки сприятимуть чіткі та деталізовані вказівки щодо  його виконання. Необхідно проаналізувати та визначити обсяг інформації до  кожного елементу дистанційного уроку. Також визначити які елементи є  обов’язковими у будь якому дистанційному уроці і з якою метою вони  впроваджуються. 

Орієнтовний зразок інструктивної картки щодо організації та проведення  дистанційного уроку представлено в таблиці 1. В 1 та 3 стовпці - виділено  матеріали для вчителя, в 2 стовпці - представлені пункти на  освітній платформі для учнів.

Таблиця 1. Орієнтовний зразок інструктивної картки 

організації та  проведення дистанційного уроку

 

1

2

3

Етапи уроку вивчення нових знань

Інформаційне наповнення уроку на освітній платформі

Змістове наповнення 

уроку

Тема і мета уроку

Назва теми, очікувані результати …

Записуємо номер уроку, тему та словесно оформлюємо цілі та очікувані результати.

Актуалізація опорних знань, суб’єктивного досвіду учня

Розгадайте/складіть кросворд, виконайте вправу, пригадайте …, виконайте тест …

Пропонуємо кросворд, інфографіку, вправу (онлайн вправу) тощо.

Мотивація навчальної діяльності

Перегляньте, дайте відповіді …

Ставимо проблемне питання словесно або за допомогою картинки, інфографіки, відеоролика …

Вивчення нового матеріалу та набуття навичок

Опрацюйте та заповніть таблицю …, прочитайте та складіть словник нових термінів …, перегляньте та випишіть …

Ставимо конкретне завдання, тому що учень повинен розуміти з якою метою він переглядає, опрацьовує …

Закріплення нових знань, умінь та навичок

- Виконайте завдання за зразком

- Виконайте творче завдання

- Якщо щось не виходить поверніться до відеоінструкції, презентації …

Завдання повинно супроводжуватися інструкцією особливо коли воно передбачає роботу з програмним забезпеченням (або відеоінструкція, або інструкція покрокова з ілюстрацією етапів роботи тощо). 

Творчі завдання можуть не містити інструкцію.

Оцінювання

Виконайте тест …, здайте виконане завдання …

Не обов’язково на кожному уроці.

Рефлексія, саморефлексія

Заповни форму

Щоб отримати зворотній зв’язок про зрозумілість викладення матеріалу та виробити звичку аналізувати, націлити на самоосвіту учня можна поставити наступні питання:

- Чи складний був теоретичний матеріал …?

- Чи важко було встановити …(відповідно до цілей уроку)?

- Чи зміг ти зробити…? тощо.

 

Наприклад. 

Урок № … Дата ……  

Тема: Створення та адміністрування сайтів 

Мета: 

− Ознайомитися з програмою Google-сайти. 

− Навчитися розробляти структуру сайту та створювати його автоматично. 

I. Розгляньте картинку (попередньо створена хмара слів чи інший ресурс) за покликанням … та випишіть слова, які на вашу думку стосуються теми  уроку. 

II. Ви створювали сайт? А хочете навчитися? (для зразку показати створений Google-сайт) 

III. Перегляньте відео …  випишіть етапи  створення сайту, структуру сайту. 

IV. Виконайте завдання за зразком (додати покликання на відеоінструкцію).

V. Виконайте інтерактивну вправу … (покликання) 

VI. Дайте відповіді на питання за покликанням ... або спільна робота з використанням Інтернет-ресурсів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.