У Python можна створювати різні геометричні фігури та зображення. Найпростішим засобом для цього є модуль "черепаха" (turtle).
Завдання
import turtle - команда підключення модуля черепахи
turtle.reset() - встановлення черепахи у центрі вікна
turtle.shape() - ця команда змінює вигляд виконавця
turtle.shape("turtle") - замість звичайної стрілочки буде черепашка
Структура команд для роботи в графічному режимі:
turtle
|
.
|
shape
|
("turtle")
|
ім'я
об'єкта
(виконавця)
|
назва
команди
|
параметри
команди
|
Початкове положення Черепашки задано координатами (0,0).
Основні команди для управління черепашкою
Повзаємо- forward(distance)
Проповзти вперед на distance пікселів backward(distance)Проповзти назад на distance пікселів right(angle)Повернутися направо на angle градусів left(angle)Повернутися наліво на angle градусів goto(x, y)Перемістити черепашку в точку з координатами (x, y) setx(x)Встановити x координату черепашки sety(y)Встановити y координату черепашки setheading(to_angle)Повернути черепашку під кутом to_angle до вертикалі (0 - наверх, 90 - направо) home()Повернути черепашку додому - в точку, з координатами (0,0) circle(radius)Намалювати коло радіуса | r |, центр якої знаходиться зліва від черепашки, якщо r> 0 і справа, якщо r <1 dot(size, color)Намалювати точку діаметра size кольору color. Параметр color необов'язковий undo()Повернути попередні дії черепашки speed(speed)Встановити швидкість черепашки. speed має бути від 1 (повільно) до 10 (швидко), або 0 (миттєво)
Малюємо
- pendown()
Почати малювати penup()Закінчити малювати pensize(width)Встановити діаметр пера в width pencolor(colorstring)Встановити колір лінії, яка малює черепашка (наприклад, 'brown' чи '#32c18f'); fillcolor(colorstring)Встановити колір заповнення begin_fill()Почати стежити за черепашкою для заповнення області end_fill()Заповнити кольором fillcolor область, пройдену черепашкою починаючи з begin_fill() showturtle()Показати черепашку hideturtle()Сховати черепашку write(text)Вивести текст text - Бібліотека turtle - це розширення мови Пітон, що дозволяє малювати на екрані нескладні малюнки. Уявіть собі, що по екрану комп'ютера повзає маленька черепашка (turtle).
Ви можете управляти рухом черепашки, віддаючи їй різні команди:
"Проповзти вперед на 10 пікселів",
"Повернути праворуч",
"Повернути ліворуч".
Після того, як ви віддасте їй команду "Почати малювати", черепашка залишатиме за собою слід, поки не отримає команду "Кінчити малювати". Управляти черепашкою можна за допомогою інструкцій Пітона.
Приклад програми, яка малює квадрат
turtle.reset () #Очищаємо екран, наводимо черепашку в початкове положення
turtle.pendown () #Опускаємо перо перо (початок малювання)
turtle.forward (50) #Проповзти 50 пікселів вперед
turtle.left (90) #Поворот вліво на 90 градусів
turtle.forward (50) #Малюємо другу сторону квадрата
turtle.left (90)
turtle.forward (50) #Малюємо третю сторону квадрата
turtle.left (90)
turtle.forward (50) #Малюємо четверту сторону квадрата
turtle.penup () #Підняти перо (закінчити малювати)
turtle.forward (100) #Відвести черепашку від малюнка в сторону
turtle.mainloop () #Затримати вікно на екрані
Приклад програми, яка малює трикутник
import turtle
turtle.reset()
turtle.penup()
turtle.goto(-100,-100)
turtle.pendown()
turtle.forward(300)
turtle.left(120)
turtle.forward(300)
turtle.left(120)
turtle.forward(300)
або
import turtle
turtle.reset()
turtle.penup()
turtle.goto(-100,-100)
turtle.pendown()
for i in range(1,4):
turtle.forward(300)
turtle.left(120)
Приклад програми, яка малює сходинкиturtle.reset()
turtle.penup()
turtle.goto(-100,-100)
turtle.pendown()
turtle.forward(300)
turtle.left(120)
turtle.forward(300)
turtle.left(120)
turtle.forward(300)
або
import turtle
turtle.reset()
turtle.penup()
turtle.goto(-100,-100)
turtle.pendown()
for i in range(1,4):
turtle.forward(300)
turtle.left(120)
Намалювати сходинки. Початок має бути у точці з координатами (-200,-200), товщина лінії 5 пікселів, колір - морська хвиля (задати колір у форматі RGB: color(0,1,1)), усього 10 сходинок.
Завдання
- Намалюйте на екрані рівносторонній трикутник жовтий із синьою заливкою.
- Намалюйте на екрані квадрат з діагоналями.
- Намалюйте тільки діагоналі квадрата (два пересічних відрізка).
- Намалюйте квадрат, сторони якого не паралельні осям координат.
- Намалюйте самі якусь кольорову картинку (будинок, дерево, пику, комп'ютер, ...).
https://docs.python.org/3/library/turtle.html
Наконец-то стану настоящим художником
ВідповістиВидалитиприкольно
ВідповістиВидалитиИнтересно
ВідповістиВидалитиАдміністратор блогу видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити